Opis forum
Need for Speed ProStreet
producent: EA Games
wydawca: Electronic Arts Inc.
kategoria: wy¶cigi / samochodowe
Data Premiery:
¦wiat: 13 listopada 2007
Polska: 23 listopada 2007
tryb gry: single / multiplayer
tryb multiplayer: LAN / Internet
wymagania wiekowe: brak ograniczeñ
no¶nik: 1 DVD
Screeny: http://www.gry-online.pl/S026.asp?ID=5494
Wymagania sprzêtowe:
Zalecane
System operacyjny: Windows XP
Procesor: CPU Pentium 4 2.4GHz lub Athlon64 3000
Karta graficzna: Geforce FX 5700 lub Radeon 9600 lub wy¿sza
CD-ROM: CDRom 52x lub DVD Rom 16x
RAM: 512 MB RAM
Minimalne
System operacyjny: Windows 98/2000/ME/XP
Procesor: Pentium PIII 800 MHz lub AMD Athlon
Karta graficzna: NVIDIA GeForce 2; lub ATI Radeon 7000 lub wy¿sza
CD-ROM: 4X lub szybsza
RAM: 256 MB RAM
Opis Gry
Need for Speed ProStreet to kolejna ods³ona najpopularniejszej na ¶wiecie serii zrêczno¶ciowych wy¶cigów opatrzonych logiem koncernu Electronic Arts. W odró¿nieniu od swego poprzednika, Carbona, opisywana czê¶æ znanej sagi ca³kowicie zrywa z ide± nocnych, nielegalnych wy¶cigów, a jej akcja - dla wywo³ania kontrowersji w¶ród graczy - przenosi siê wreszcie na profesjonalne,zamkniête tory.
Zgodnie z pomys³em nadania NFS-owi nowego charakteru programi¶ci skupili siê m.in. na dok³adnym przedstawieniu uszkodzeñ prowadzonych przez nas wozów. Dziêki omocy fizyków pracuj±cych na co dzieñ na uniwersytecie w Vancouver autorzy projektu szczegó³owo odtworzyli efekty kolizji z innymi samochodami oraz nieruchomymi elementami otoczenia. Dane jest nam zatem ogl±daæ porozbijane szyby, wgniecione maski, zderzaki, spojlery i inne fragmenty pojazdów, które po zakoñczeniu wy¶cigów mog± pe³niæ rolê odznak – pami±tek po emocjonuj±cych zawodach. Uszkodzenia, jakich dorobili¶my siê w trakcie potyczek z rywalami, maj± nie tylko ujemny wp³yw na wygl±d naszego wozu, ale tak¿e na jego wydajno¶æ. Nale¿y jednak¿e od razu zaznaczyæ, ¿e do ca³kowitego zdezelowania gabloty potrzeba nieco wiêcej ani¿eli kilka mu¶niêæ o karoseriê innego auta.
Deweloperzy po³o¿yli równie du¿y nacisk na opcjê Autosculpt, za pomoc± której mo¿emy zmieniaæ rze¼bê oraz osi±gi swego cacka. Modyfikuj±c poszczególne cechy samochodu wp³ywamy na takie szczegó³y jak ch³odzenie silnika, obieg powietrza, prêdko¶æ maksymalna, waga, konfiguracja prze³o¿eñ skrzyni biegów czy przyspieszenie. Efekty dokonanych zmian dane jest nam sprawdziæ w specjalnym tunelu aerodynamicznym, a je¿eli stwierdzimy, ¿e naszemu pojazdowi przyda³aby jaka¶ unikatowa czê¶æ, mo¿emy zainwestowaæ w który¶ z ponad 1000 elementów, decyduj±cych o wewnêtrznych walorach naszego samochodu. Wszystkie one pochodz± od firm, które obecne s± na rynku w rzeczywisto¶ci.
Porównuj±c ProStreet do realnego ¶wiata nale¿y wspomnieæ równie¿ o dziesi±tkach licencjonowanych wozów, reprezentuj±cych 26 marek (m.in. Honda, BMW, Zonda oraz Audi), jakie brylowa³y w oficjalnych wy¶cigach samochodowych w ci±gu ostatnich 40 lat. Wehiku³y te przeznaczone s± do jazdy w czterech trybach rozgrywki. Pierwszy z nich to zmagania na asfaltowym torze w gronie kilku innych zawodników, których auta umy¶lnie nie zosta³y podzielone na klasy, aby uczyniæ wy¶cig bardziej ¿ywio³owym, pozbawionym sztywnych zasad. Pozosta³e trzy opcje to znane ju¿ z wcze¶niejszych ods³on sagi NFS Drift oraz Drag, a tak¿e opcja Speed Challenge, w której musimy popisaæ siê uzyskaniem jak najwy¿szej prêdko¶ci.
Choæ zrezygnowano z zaserwowania nam mo¿liwo¶ci swobodnej jazdy po mie¶cie, nadal jest o co walczyæ. Nagrodami za zwyciê¿anie w odbywaj±cych siê co weekend konkurencjach s± bowiem dodatkowe maszyny oraz szacunek spo³eczno¶ci graczy ProStreet. Nie zapomniano ponadto o entuzjastach gry wieloosobowej oraz osobach, które pragn± skosztowaæ namiastki symulacji. To w³a¶nie dla nich przewidziano mo¿liwo¶æ wy³±czenia wszelkich u³atwieñ typu: wspomaganie kierownicy, ABS, dziêki czemu mog± sprawdziæ oni na w³asnej skórze, czy Need for Speed powinien byæ kojarzony nadal tylko i wy³±cznie ze zrêczno¶ciowym stylem jazdy.
Offline