Opis forum
producent: Piranha Bytes
wydawca: JoWooD
kategoria: cRPG / TPP
Data Premiery:
¦wiat: 13 pa¼dziernika 2006
Polska: 03 listopada 2006
tryb gry: single player
wymagania wiekowe: 16+
no¶nik: 1 DVD
Wymagania sprzêtowe:
Pentium 4 3 GHz, 1.5 GB RAM, karta graficzna 256 MB (GeForce 6800 lub lepsza), 4.6 GB HDD, Windows 2000/XP.
Screeny: http://www.gry-online.pl/S026.asp?ID=3547
Opis gry:
Po walce o przetrwanie w kolonii górniczej (Gothic I), po walce z orkami na terenie ca³ej wyspy Khorinis (Gothic II), po odkryciu, ¿e Khorinis kryje znacznie wiêcej, znacznie starszych od orków niebezpieczeñstw (Gothic II: Noc Kruka), przysz³a kolej na trzeci± czê¶æ Gothika, która oddaje nam do dyspozycji kawa³ sta³ego l±du. ¦wiat przedstawiony w Gothiku III sk³ada siê z trzech wielkich krain: pustynnego Varrantu, skutego lodem Nordmaru oraz utrzymanej w europejskim, ¶redniowiecznym klimacie Myrthany. Jest to obszar mniej wiêcej czterokrotnie wiêkszy od oferowanego nawet przez Noc Kruka.
Walka z orkami, która rozpoczê³a siê na dobre w drugiej czê¶ci gry, dobieg³a koñca – ludzie przegrali j± z kretesem. Wszystkie miasta Myrthany znalaz³y siê pod kontrol± orkowych oddzia³ów, ludzie zostali zniewoleni albo przystali na haniebn± pracê dla okupanta, natomiast król Rhobar z wiern± mu garstk± paladynów schroni³ siê w stolicy – Vengardzie – pod os³on± bariery magicznej. Takiej samej, jaka stanowi³a wiêzienie gracza w pierwszej czê¶ci. Gracz – wraz z towarzysz±cymi mu od zawsze w przygodach towarzyszami: Lee, Lesterem, Gornem, Miltenem i Diego – przybija do brzegu Myrthany, by z miejsca wdaæ siê w walkê z orkami. Jego dalsze poczynania jednak nie s± ju¿ w ¿aden sposób ograniczone. Mo¿e walczyæ o wyzwolenie Myrthany u boku kryj±cych siê po lasach rojalistów, mo¿e przystaæ do orków i pracuj±c dla nich umacniaæ ich zwyciêstwo, mo¿e równie¿ sprzymierzyæ siê z ¿yj±cymi na pustyni assassynami.
Podobnie jak w poprzednich ods³onach gry, gracz nie mo¿e samodzielnie wykreowaæ postaci, lecz jej rozwój zosta³ znacz±co rozbudowany. Znacznie u³atwiona zosta³a, wzglêdem poprzedniczki, walka mieczem, trac±c jednocze¶nie gros oferowanych wcze¶niej mo¿liwo¶ci. Z drugiej strony gracz mo¿e siê obecnie nauczyæ walki dwoma mieczami. Poza æwiczeniem siê w walce wrêcz gracz mo¿e rozwijaæ swoj± postaæ w kierunku ³ucznictwa lub magii.
Ta ostatnia prezentuje siê w Gothiku 3 cokolwiek inaczej. Magia runiczna, któr± dotychczas gracz siê pos³ugiwa³, zosta³a unicestwiona przez nekromantê Xardasa i obecnie zaklêcia opieraj± siê na wiedzy pradawnych, któr± gracz jest w stanie sobie stopniowo przyswajaæ – choæ sprowadza siê to do korzystania ze standardowego zestawu czarów, od kuli ognistej poczynaj±c, na ognistym deszczu koñcz±c.
Najwiêkszym jednak atutem trzeciej czê¶ci Gothika jawi siê jednak wyrafinowana konstrukcja ¶wiata, 20 miast i osiedli ludzkich, z których najwiêksze przywodz± na my¶l stolicê Khorinis. Bardzo urozmaicony wizualnie ¶wiat idzie w parze z bogactwem flory i fauny, z rytmem dobowym, któremu wszystko co ¿yje, podporz±dkowuje siê. Na gracza czeka 600 misji do wykonania oraz wiele nie zawsze oczywistych wyborów, których swoboda poczynania bynajmniej nie u³atwia. wyuczyæ siê on mo¿e umiejêtno¶ci kowalskich, alchemicznych i kulinarnych. Najwiêkszym minusem za¶ jest bardzo z³y poziom techniczny gry, który zaowocowa³ seri± ³atek publikowanych zaraz po premierze gry.
Offline
eee wg. mnie GOTHIC I RULEZZ szczególnie z dodatkiem MROCZNE TAJEMNICE... ale III te¿ nawet... ale trzeba przyznaæ w porównianiu do poprzednich cze¶ci bardzo rozbudowane. ogólnie moja ocena 5/10 - nudne misje ale dobra grafika i animacja, ma równie¿ du¿o bugów osobi¶cie przez kilka musia³em ci±gle od nowa graæ.
Offline