Opis forum
The Sims 2
University
Nightlife
Holiday (Christmas) Party Pack
Open for Business
Family Fun Stuff
Glamour Life Stuff
Pets
Seasons
Celebration Stuff
Info:
Producent: Maxis
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Dystrybutor PL: Electronic Arts Polska
Wymagania sprzêtowe:
Pentium III 1 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 32MB (GeForce 2 lub lepsza).
Screeny: http://www.gry-online.pl/S026.asp?ID=1513
Opis:
The Sims 2 to sequel najlepiej sprzedaj±cej siê gry, a raczej ca³ej serii gier, wszechczasów, oferuj±cej niespotykan± jak dot±d mo¿liwo¶æ kontroli swoich wirtualnych podopiecznych (symulacja ludzkiego ¿ycia).
Tym razem gracz otrzymuje mo¿liwo¶æ kontrolowania swojego wirtualnego "ja" przez niemal ca³e ¿ycie, od okresu dzieciêcego, a¿ po spokojn± staro¶æ. Ka¿da decyzja, której dokonuje, sposób w jaki reaguje na pojawiaj±ce siê na jego drodze wyzwania i zagro¿enia, ma wp³yw na jego dalsze losy. Wybór jakiego dokonamy bêd±c dzieckiem, mo¿e mieæ znacz±cy wp³yw na nasz± m³odo¶æ oraz doros³e, dojrza³e ¿ycie - czyni to zabawê bardziej realistyczn± i zbli¿on± do rzeczywisto¶ci.
Istotn± zmian± w stosunku do "jedynki" jest wprowadzenie w pe³ni trójwymiarowej grafiki, korzystaj±cej z mo¿liwo¶ci wspó³czesnych kart graficznych. U¿ycie grafiki 3D pozwoli³o na zastosowanie nowych, niemo¿liwych do tej pory rozwi±zañ. Nic ju¿ nie stoi na przeszkodzie aby¶my obserwowali jak zmienia siê mimika twarzy naszego pupila, a nawet jego tusza - ta mo¿e wzrastaæ, gdy na przyk³ad spêdzamy zbyt du¿o swego czasu w kuchni lub na wygodnej kanapie przed telewizorem.
Kolejn± wprowadzon± nowo¶ci± jest te¿ to, i¿ teraz simowie posiadaj± w³asne DNA, co wprowadza do gry ca³kowicie nowe, zwi±zane z tym, wyzwania, jak chocia¿by mo¿liwo¶æ dziedziczenia przez dzieci cech charakterystycznych ich rodziców.
* Nowy, znacznie rozbudowany, a zarazem intuicyjny system tworzenia w³asnego Sima. Wystarczy zaledwie kilka klikniêæ, aby ustaliæ wiele ró¿norodnych parametrów zwi±zanych chocia¿by z wygl±dem, mimik± twarzy, itp.
* Obszerna biblioteka zaprojektowanych na nowo elementów, którymi mo¿na wype³niaæ swój dom.
* Life Score - dodatkowy wspó³czynnik - miara tego, jak udaje siê nam przeprowadzaæ naszego Sima przez kolejne przeciwno¶ci losu, kolejne "wielkie wydarzenia" maj±ce miejsce w ¿yciu ka¿dego cz³owieka - pierwszy krok, zarêczyny, itd.
***
The Sims 2: University to pierwszy z linii dodatków, dedykowanych drugiej czê¶ci bestsellerowego cyklu gier autorstwa developerów ze znanej firmy Maxis (naturalnie pe³na wersja produktu bazowego jest wymagana do uruchomienia rozszerzenia). Zgodnie z tytu³em, sztandarow± dla rzeczonej serii symulacjê ¿ycia ludzkiego wprowadzono w wymiar akademicki na podstawie realiów rodem ze Stanów Zjednoczonych. Posy³amy wiêc naszych wirtualnych podopiecznych do college'u, aby zdobywali tam wiedzê, powiêkszali swój kr±g znajomych i oczywi¶cie uczestniczyli w hucznych imprezach.
Przed bohaterami rozgrywki otworem staje jedena¶cie kierunków i cztery ¶cie¿ki kariery zawodowej po ich ukoñczeniu. Naturalnie nie brakuje zupe³nie nowych rodzajów interakcji socjalnych oraz nigdzie nie pokazywanych dot±d postaci, lokacji (m.in. kawiarnie, sale gimnastyczne, boiska futbolowe i p³ywalnie), przedmiotów etc. Poruszona zosta³a równie¿ kwestia finansów studenta, a zatem pieniêdzy jest zazwyczaj za ma³o i w kontek¶cie podreperowania bud¿etu pojawiaj± siê np. rozmaite propozycje pracy na pó³ etatu lub szanse wej¶cia w jaki¶ "ciemny" interes (drukowanie fa³szywych banknotów itp.). Rzecz jasna ostateczny cel zabawy stanowi osi±gniêcie najwy¿szego statusu spo³ecznego w uniwersyteckim kampusie.
***
The Sims 2: Nightlife to kolejny z linii dodatków, przeznaczonych dla drugiej czê¶ci bestsellerowego cyklu, symuluj±cego ¿ycie ludzkie w wirtualnej rzeczywisto¶ci. Dziêki niniejszej pozycji mo¿emy zg³êbiæ nocn± stronê egzystencji, prowadzonej przez naszych podopiecznych. Naturalnie do uruchomienia omawianego rozszerzenia niezbêdna jest pe³na wersja podstawowego produktu.
Identycznie jak w prawdziwym ¿yciu komputerowe imprezy maj± odmienn± specyfikê. Ogl±damy wiêc zarówno romantyczne wieczory przy ¶wiecach, jak i zwariowane tañce w klubach lub te¿ ekscytuj±ce rozgrywki hazardowe w kasynach. W³a¶nie dlatego developerzy zaimplementowali ponad sto ca³kowicie nowych obiektów, w¶ród których wyró¿nia siê m.in. stó³ do pokera, tor z krêgielni, stanowisko DJ'a i zestaw kolorowych reflektorów. Zatem uruchomienie The Sims 2: Nightlife otwiera przed nami obszerne spektrum decyzyjne. Mo¿emy spróbowaæ za³o¿yæ w³asny lokal, oferuj±cy bogaty zakres nocnych uciech, albo zwyczajnie wybraæ siê na balangê do ju¿ istniej±cych miejsc w charakterze go¶cia.
Dodatkowo autorzy wprowadzili interesuj±cy system organizowania randek, w którym przyznawane s± punkty (uzbieranie odpowiedniej ilo¶ci owocuje nagrodami). Dochodzi jeszcze zupe³nie nowy typ ¿yciowej aspiracji, okre¶lany mianem Poszukiwacza Przyjemno¶ci (w oryginale: Pleasure Seeker). Postaci tego rodzaju stawiaj± na pierwszym miejscu wy¶mienit± rozrywkê, nierzadko w szerokim gronie towarzyskim.
***
The Sims 2: Christmas Party Pack - Jak wskazuje sama nazwa, mamy tu do czynienia z zestawem dodatków do gry The Sims 2, przygotowanym przez Electronic Arts z okazji ¶wi±t Bo¿ego Narodzenia. W jego sk³ad wchodzi ponad 40 nowych przedmiotów, nawi±zuj±cych tematycznie do tych ¶wi±t. Ogólnie rzecz bior±c, do dyspozycji fanów serii oddano takie ozdoby i przedmioty jak: jemio³a, dziadek do orzechów, ba³wan, skarpety na prezenty, rozmaite wieñce, obrazy w zimowym klimacie, gwiazdy betlejemskie, ¶wiate³ka, pokryte szronem okna, renifer na trawniku, latarnia z wydr±¿onej dyni itp. Dziêki nim, nasze Simy bêd± mog³y nacieszyæ siê niepowtarzalnym, gwiazdkowym klimatem, ozdobiæ w³asny dom, przygotowaæ wigiliê, a nawet zorganizowaæ szalon± imprezê sylwestrow± czy obchody ¶wiêta Halloween. Nic nie stanie na przeszkodzie, aby zainscenizowaæ przybycie ¦wiêtego Miko³aja i przebraæ jednego z simów za tego, uwielbionego przez dzieci pana, b±d¼ te¿ po¿egnaæ stary rok wspania³ym pokazem sztucznych ogni.
***
The Sims 2: Open for Business to kolejny, trzeci ju¿ dodatek do bardzo popularnego cyklu gier o nazwie The Sims 2. Po harcach na uniwersytecie i w nocnych klubach, tym razem przyjdzie nam pobawiæ siê w biznesmena.
Nowe rozszerzenie zbli¿a The Sims 2 w kierunku gatunku gier ekonomicznych. Tematem dodatku jest prowadzenie w³asnego biznesu - i to ca³kiem dos³ownie. Gracz mo¿e tu otworzyæ sklep z bogatym asortymentem (kwiaciarnie, salony piêkno¶ci, butiki z ubraniami, salony ze sprzêtem Hi-Fi, restauracje, itd.) i samodzielnie decydowaæ o jego rozwoju. W gestii u¿ytkownika pozostaje nie tylko wybór us³ug, ale równie¿ decyzje dotycz±ce wizualnej oprawy przybytku, ustalenie cen towarów oraz pe³na kontrola nad pracownikami. W tym ostatnim przypadku mo¿e on promowaæ najlepszych podw³adnych, rezygnowaæ z us³ug s³abeuszy, a tak¿e organizowaæ szkolenia, które w przysz³o¶ci prze³o¿± siê na wiêksz± wydajno¶æ obs³ugi sklepu.
W Open for Business najwa¿niejszy jest klient, dlatego gracz musi bardzo uwa¿nie kierowaæ poczynaniami swoich pracowników. Rozwijaj±c umiejêtno¶ci tych ostatnich, decydujemy, czy nasz podopieczny bêdzie próbowa³ wcisn±æ odwiedzaj±cym towar po ustalonej wcze¶niej cenie, czy te¿ stanie siê sk³onny do targów, aby tylko produkt sprzedaæ. Bez wzglêdu na przyjêt± taktykê, dzia³ania gracza powinny opieraæ siê na jak osi±gniêciu jak najwiêkszego zysku, który pozwoli wygraæ wy¶cig z konkurencj± i zdobyæ tytu³ "najlepszego z najlepszych".
Oczywi¶cie, Open for Business nie sprowadza siê tylko i wy³±cznie do kwestii sprzeda¿y. Gracz ma w trzecim rozszerzeniu spore pole manewru w produkcji towarów, np. aran¿acji bukietów w kwiaciarniach, tworzeniu zabawek, czy produkowaniu robotów (przydaj± siê one zarówno w sklepie, jak i w domu - w pierwszym przypadku dbaj± o czysto¶æ; w drugim chroni± przed z³odziejami).
W trzecim dodatku do The Sims 2 pojawia siê w sumie 125 nowych przedmiotów, m.in. krzes³a do salonu piêkno¶ci, stó³ s³u¿±cy jako warsztat do produkcji zabawek, czy te¿ rzeczy w sklepie niezmiernie istotne - kasy. Oprócz tego zaaplikowano ca³± masê strojów, w które mo¿emy dowolnie przebraæ naszych pracowników - wszystko po to, aby nasz biznes sta³ siê jedynym w swoim rodzaju.
***
The Sims 2: Family Fun Stuff - zestaw dodatkowych elementów (tzw. mini addon) przeznaczonych do arcypopularnej serii The Sims 2, firmy Electronic Arts, która ma za zadanie symulowanie codziennego ¿ycia cz³owieka prze³omu XX/XXI wieku. Jak mówi sam tytu³, tematem przewodnim tego rozszerzenia s± rzeczy potrzebne rodzinie. Zatem autorzy znacznie wzbogacili ilo¶æ elementów jakie s³u¿± do stworzenia jak najlepszego wystroju domu, który zamieszkuj± cz³onkowie familii. Fani serii otrzymuj± premierowe schematy wystroju wnêtrz i zwi±zane z nimi kolekcje mebli jakie mog± stan±æ w poszczególnych pokojach (m.in. sprzêty w stylu fantasy lub podwodnego ¶wiata). Na dodatek simy mog± nosiæ niewidziane dot±d ubrania, wykonane, na przyk³ad, na modlê hawajsk±, a dzieci mog± przywdziewaæ stroje bohaterów bajek, piratów, smoków czy syrenek. £±cznie liczba nowych rzeczy siêga sze¶ædziesiêciu, a w¶ród nich znajdziemy m.in. zamkopodobne ³ó¿ko, stojak bêd±cy imitacj± pnia drzewa o o¶miu konarach, czy lampê unikalnie o¶wietlaj±c± otoczenie.
***
The Sims 2: Glamour Life Stuff to kolejny tytu³ rozszerzaj±cy niema³e przecie¿ uniwersum Simów. Jest to trzeci z serii tak zwanych "stuff packów" do gry The Sims 2. Pierwszym by³ The Sims 2: Holiday Party Pack, zawieraj±cy gad¿ety wakacyjne. Drugim z kolei by³ The Sims 2: Family Fun Staff, a teraz przysz³a pora na nastêpn± propozycjê programistów ze studia Maxis.
Najnowszy dodatek przeznaczony jest przede wszystkim dla snobów. Dziêki zestawowi naj¶wie¿szych, luksusowych gad¿etów mo¿emy zapomnieæ o przeciêtno¶ci i szarzy¼nie, a w zamian rzuciæ siê w wir czaruj±cego ¿ycia. Nasz Sim mo¿e teraz dogadzaæ sobie na wszelkie mo¿liwe sposoby, nabywaj±c luksusowe meble, najmodniejsze ciuchy i ekstrawaganckie dekoracje. Z takim zestawem imponowanie s±siadom staje siê zdecydowanie ³atwiejsze.
Ogó³em do dyspozycji mamy sze¶ædziesi±t nowych przedmiotów, pogrupowanych w trzy g³ówne kategorie: ol¶niewaj±ce dekoracje, stylowe ciuchy, oraz czaruj±ce dodatki. Do pierwszej kategorii mo¿emy zaliczyæ szereg akcesoriów do pokojów, sypialñ i jadalni: eleganckie rega³y, super-nowoczesny sprzêt stereo, zabytkowe krzes³a, unikalne lampki itp. Wielbiciele szykownego stylu i elegancji równie¿ nie zostali zapomniani. Bez w±tpienia ucieszy ich mo¿liwo¶æ nabycia szerokiej gamy garniturów, fraków, smokingów, sukni wieczorowych i tym podobnych wdzianek pozwalaj±cych zab³ysn±æ w najlepszym nawet towarzystwie. Na koniec wspomnê o ca³ej rzeszy gad¿etów w rodzaju egipskich p³askorze¼b, obrazów, klasycznych popiersi, nowoczesnych dzie³ sztuki - typowych elementów wystroju, przeznaczonych do pokazywania s±siadom miejsca w szyku.
***
The Sims 2: Pets to kolejny tytu³ z niezwykle popularnej, kultowej mo¿na rzec, serii The Sims. Tym razem programi¶ci ze studia Maxis postanowili w³±czyæ do uniwersum gry, najbli¿szych przyjació³ cz³owieka - zwierzêta domowe. Wybieraæ mo¿emy spo¶ród wielu rodzajów, nie tylko najbardziej popularnych psów i kotów, ale tak¿e ¶winek morskich, rybek akwariowych, chomików i ptaków.
Naszego pupila tworzymy na podobieñstwo postaci "ludzkich" bohaterów gry. Mo¿emy decydowaæ o niemal ka¿dym elemencie wygl±du zwierzêcia, nawet o takich szczegó³ach jak kolor i prêgowanie sier¶ci (je¶li kto¶ ma ochotê stworzyæ sobie kota w ró¿owe pr±¿ki, nic nie staje na przeszkodzie). Co wiêcej, do dyspozycji mamy szereg ozdobnych gad¿etów, takich jak obro¿e i chusty na szyje naszych pieszczochów.
Tak rozbudowana mo¿liwo¶æ ozdabiania naszych pupili nie oznacza jednak, ¿e pe³ni± one rolê tylko i wy³±cznie ozdobn±. Wszystkie zwierzêta wystêpuj±ce w grze obowi±zuj± takie same zasady jak pozosta³e postaci (czytaj ludzi). Przede wszystkim musimy liczyæ siê z tym, ¿e nasz pieszczoch nie ¿yje wiecznie. Podobnie jak inne simy, zwierzêta musz± zaspokajaæ podstawowe potrzeby, takie jak jedzenie czy za³atwianie siê. Do tego dochodz± specyficzne wymagania, na przyk³ad koty potrzebuj± czego¶ do ostrzenia pazurków. Ka¿de ze zwierz±t wymaga swojej porcji zainteresowania ze strony w³a¶cicieli. Na pewno w mniejszym stopniu dotyczy to rybek czy chomików (choæ i one potrafi± zaabsorbowaæ uwagê cz³owieka na wiele godzin), ale koty i psy potrzebuj± o wiele wiêcej pieszczot, tresury, nauki sztuczek itp.
Bardzo ciekawie rozwi±zano mo¿liwo¶æ wp³ywania na poczynania czworono¿nych pupili. Zastosowano mianowicie system pochwa³ i kar znany z serii Black & White. I tylko od sposobu, który wybierzemy zale¿y to, czy bêdziemy mieli w domu karnego i pos³usznego zwierzaka, czy te¿ stwora z piek³a rodem, regularnie niszcz±cego domowe meble. Ta druga opcja na pewno przypadnie do gustu osobom lubi±cym siê przygl±daæ jak ich kochany pies goni listonosza lub demoluje ogródek s±siada. Skoro ju¿ jeste¶my przy niszczeniu mebli to warto wspomnieæ, ¿e nie jest to jedyny sposób w jaki zwierzêta wp³ywaj± na stan naszego bud¿etu. Oprócz konieczno¶ci uzupe³niania strat, jeste¶my zmuszeni ponosiæ dodatkowe koszty zwi±zane z zakupem akcesoriów, zabawek i tym podobnych.
Ca³e szczê¶cie jest tak¿e mo¿liwo¶æ zwiêkszenia domowego bud¿etu dziêki posiadaniu zwierzaka. Po raz pierwszy twórcy gry przygotowali karierê zawodow± dla psa lub kota (posiadacze rybek i papug mog± czuæ siê poszkodowani). Je¶li uda siê sprawiæ, ¿e Azor czy Reks zostan± gwiazdami showbiznesu lub zrobi± karierê jako pies stra¿nik, mo¿na liczyæ na comiesiêczny czek z wynagrodzeniem.
Offline